Nyhet - Panting av klær!

Til nå har vel alle hørt om at en kan pante flasker, men å pante klær er noe helt nytt for meg. Jeg har jo hørt og sett Fretex selger brukte klær, vel og merke da får du ingen pant. Imidlertid går jo alt til en god sak vil jeg si.

Men Panting av Klær er nytt for meg, ganske bra tiltak etter første overblikk, synes jeg. Dette må jo være en superide for de som har barn som vokser i full fart, eller om en har tøy en aldri bruker.

Stormberg gjør dette og har et tett samarbeid med Røde Kors, med gjenbruk av plaggene som blir levert inn. Klærne kommer til nytte kanskje i Latvia. Klærne blir dermed ikke kastet, som i mange tilfeller. Det er ikke så store summen du kan få inn med dette, mellom 5,- til 50,- pr. plagg.

Men istedet for å kaste tøyet kan andre ha nytte av plagg du ikke bruker lengre! Så hvorfor ikke bruke helgen eller en av dagene til å rydde i skap og skuffer, stikk innom nærmeste Sormbergbutikk lever tøyet.
Du kan lese mer om dette her


God helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...